SKARGI KLIENTÓW
W roku 1887 skargi klientów na różnice stawek powodowały Zajęcie się sprawą przez Kongres ipodd&tie^zasad kształtowania stawek przewozowych na kolei nadzorowi Międzystano- wej Komisji Handlu (Interstate Commerce Commission- ICC). W ciągu znacznej części swej działalności ICC. uznawała stawki nie pokrywające kosztów całkowitych za stawki nie fair – stawki stanowiąceprzej aw dążenia do zniszczenia konkurentów. Komisją nakazywała, by linie kolejowe ustalały stawki na’ poziomie wystarczająco . wysokim do pokrycia kosztów całkowitych. Po drugiej wojnie światową szybko rozwijający się system transportu drogowego stał się głównym konkurentem linii kolejowych. Koszty stałe odgrywały w transporcie drogowym dużo mniejszą rolę niż w kolejnictwie. Aż 90 procent całkowitych kosztów przewozu przy pomocy ciężarówek było zależnych od ilości ton przewożonych na kilometr.