SIECI SUPERMARKETÓW
Sieci supermarketów nie zawsze osiągają duże zyski. Handel detaliczny jest w porównaniu z innymi rodzajami działalności dość konkurencyjny i sieci dużych sklepów nie otrzymują wysokich zysków detalicznych. Sklepy te potrafią odbić sobie część dochodu utraconego z tytułu wyprzedaży poprzez ustalenie wyższych cen na inne towary. Innymi słowy koszt jaki ponosimy w związku z możliwością nabycia polędwicy po cenie okazyjnej wyrażać się może wysoką ceną pasty do zębów.Niektórzy kupujący dokonują wędrówki po sklepach, gdy ogłaszana jest wyprzedaż. Dla takich ludzi czas oraz przejazdy są tanie. Osoba, która ocenia swój czas na . $5 za godzinę nie będzie skłonna poświęcić owej godziny, aby zaoszczędzić dolara lub dwa. Już tylko same koszty benzyny mogą spowodować, że odwiedzenie kilku sklepów okaże się zbyt kosztowne. Z uwagi na koszt pozyskania informacji wielu kupujących nawet nie usiłuje poszukiwać sklepów oferujących okazyjne ceny. Oczekiwane korzyśpi są poprostu zbyt małe, aby uzasadnić ponoszone koszty wynikające z pozyskania informacji. Tacy klienci wchodzą na rynek ”z poczuciem racjonalnej ignorancji”.